دسته بندی ها :
اموزش و طریقه نصب سیم کشی لایت بار سیم کشی اصولی لایت بار در صورتی که از لایت بارهای نوع اول که کم مصرف هستند استفاده می کنید معمولا به دلیل اینکه این نوع از لایت بارها آمپر قابل توجهی از باتری نمی کشند سیم کشی چندان پیچیده ای نیاز ندارند هر چند استفاده از سیستم رله و برداشت برق از سر باتری برای روشن کردن این نوع از لایت بارها نیز به افزایش بازدهی و سالم ماندن سیم کشی خودرو و طول عمر کلیدی که برای راه اندازی این لایت بار طراحی می کنید کمک خواهد کرد. خودروها با برق ۱۲ ولت و یا در برخی موارد ۲۴ ولت کار می کنند. با توجه به پایین بودن ولتاژ و با توجه به اینکه سیم هایی که از آنها برای سیم کشی های خودرو استفاده می شود خواه و ناخواه مقاومت جزئی در برابر عبور ولتاژ از خود نشان می دهند و این مقاومت خصوصا در برابر ولتاژهای پایین شدید موجب افت ولتاژ مقصد نسبت به مبدا می شود توصیه می کنیم برای رسیدن به حداکثر بازدهی لایت بارها از سیستم رله استفاده کنید. این مساله در مورد پروژکتورهای نسل قدیم که آمپر بسیار بالایی از باتری می کشند دیگر مستحب نبوده و واجب اندر واجب است. چرا که قوی ترین کلیدهای موجود در بازار نیز کارایی چندان در قطع و وصل ولتاژ در این شدت جریان بالا که برای راه اندازی این پروژکتورها مورد نیاز است را نخواهند داشت و از این رو برای سیم کشی پروژکتورهای قدیمی علاوه بر اینکه باید از سیم های ضخیم متناسب با آمپری که قرار است مصرف شود استفاده کنید بلکه باید از سیستم رله که در بین سیم کش های خودرو و برقکارهای خودرو در ایران به نام آفتامات نیز مشهور شده است استفاده کنید. رله رله یا به قول برقکار های ایرانی آفتامات در اصل یک کلید الکتریکی بسیاد ساده است که با شرت جریان بسیار کم فعال می شود و زمانی که فعال شد ارتباط الکتریکی را در مداری که شدت جریان قوی تر در آن در جریان است را برقرار می کند و بالعکس!